ندای خاموش

چشم ها را باید شست، جور دیگر باید دید

ندای خاموش

چشم ها را باید شست، جور دیگر باید دید

سؤال

امشب بعد از مدتها دوباره زیارت عاشورا خوندم.

این زیارت نامه چقدر عجیب است. احساس می کنم با موجود زنده ای طرف هستم. موجودی که با من حرف می زند، از گذشته می گوید. از تاریخ. از نقش آفرینان آن و از دنباله آنها تا به امروز و حتی آینده.

شروع زیارت با سلام و درود بر پیامبر و خاندان پیامبر و امام حسین و اصحاب امام. سپس یادآوری این مصیبت بزرگ و لعنت بر پدیدآورندگانش:

"پس خدا لعنت کند امتی را که اساس ظلم و ستم را بر شما اهل بیت رسول بنیاد کردند و خدا لعنت کند امتی را که شما را از مقام و مرتبه خود منع کردند و رتبه ای را که خدا مخصوص شما گردانیده بود از شما گرفتند. خدا لعنت کند امتی را که شما را مقتول ساختند و خدا لعنت کند آن مردمی را که از امرای ظلم و جور برای قتال با شما تمکین و اطاعت کردند. من به سوی خدا و به سوی شما از آن ظالمان و شیعیان آنها و پیروان و دوستانشان بیزاری می جویم."

تا اینجا واضح است. هر انسانی وقتی بزرگانی چون خاندان پیامبر را می بیند نسبت به ستم کنندگان بر آنها خشم می گیرد هرچند خود را خلیفه بنامند و امام جماعت باشند و هرچند بر پیشانیشان نشان سجده های طولانی باشد. اما در جایی دیگر درخواست می کنیم که خداوند روزی ما گرداند که با امامی منصور از اهل بیت پیامبر خون خواه امام باشیم. اینجاست که باید ایستاد. یعنی چه؟ مگر قاتلین امام از بین نرفتند. پس آرزو برای خونخواهی امام در چند نسل بعد چه معنایی دارد؟

گمون کنم پاسخ دادن به این پرسش خیلی چیزها رو برام روشن کنه. اگر شما هم چیزی به ذهنتون رسید به من کمک کنید.

نظرات 2 + ارسال نظر
سجاد جهان بخشی جمعه 6 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 01:55 ب.ظ http://www.zadboom.persianblog.ir

سلام.از اینکه مطلب من را در زادبوم مطالعه کردی ممنونم.
درباره نحوه اعترافات
در تاریخ نمونه های بسیاری هست.مثلاً یک قاتل حرفه ای که تا قبل از دستگیر شدن چندین نفر را به قتل رسانده است، بعد از دستگیر شدن با آگاه شدن از اینکه درباره او مدارک فراوانی وجود دارد،حتماًاعتراف می کند.
درضمن درباره این افراد موضوعی هست که باید دقت شود.
آنها بعد از دستگیر شدن توقع داشتند که از جانب خانواده هاشمی حمایت شوند.ولی در عمل حمایت نشدند.
هر انسان عاقلی هنگامی که متوجه شود که بازیچه افرادی شده و از آنها حمایتی ندیده ،مطمئناً همین طور رفتار می کند.
درضمن کثرت اسناد و مدارکی که در منزل و دفتر آنها یافت شده ،بسیار تاثیر گذار است.
در مطلبی که خواندید،منظور من این بود که افرادی که مدعی هستند ،خود از آگاه شدن خوانندگانشان می ترسند.
موفق باشید

روح اله ریاضی چهارشنبه 11 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 02:27 ب.ظ http://31shab.parsiblog.com

آنجایش که می فرماید الحمدلله علی عظیم رزیتی.واقعا ذهن امثال من می پکد.
چه معارفی داریم و حال امروزمان این است.خدا بر بی همتی مان نگیرد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد